סיפור ההקמה של פורטל: ועד-בית ישראל, הרבה ציונות ועזרה לקהילה

ועד בית ישראל: נתוני צפייה וחיפוש לפי גוגל

האוויר ברחובות רחובות היה חמים ולח, ניחוח פריחת ההדרים נישא ברוח הקלה. 
בתוך דירת קרקע קטנה, מול מחשב נייד ישן, ישב יונתן, גבר בשנות הארבעים לחייו, עם קמטים קלים סביב עיניו שמעידים על מחשבה רבה ולילות ללא שינה. 
יונתן, איש הייטק לשעבר, מצא את עצמו בשנים האחרונות מעורב יותר ויותר בניהול ועד הבית בבניין המשותף בו גר.

התסכול היה מוחשי. 
כל פעם מחדש, ניהול הבניין הרגיש כמו קרב אבוד מראש. 
טלפונים בלתי פוסקים, פתקים מתחת לדלתות, ויכוחים על תשלומים, על תיקונים, על מי ישטוף את חדר המדרגות. 
יונתן, שאהב סדר ויעילות, הרגיש שהאנרגיה של הדיירים מתבזבזת על חיכוכים מיותרים במקום על יצירת קהילה חזקה ותומכת.

באחד הערבים, כשצפה בחדשות על עוד יוזמה טכנולוגית ישראלית פורצת דרך, הכה בו הבזק. "אם אנחנו יכולים לבנות סטארטאפים שמכירים בהם בכל העולם," מלמל לעצמו, "למה שלא נוכל לבנות פלטפורמה דיגיטלית שתחבר את ועדי הבתים בישראל, שתייעל את הניהול ותחזק את הקשר בין השכנים?"

הניצוץ הציוני שכן עמו מאז ומתמיד החל לבעור חזק יותר. הוא נזכר בסיפורים על ראשית ההתיישבות, על החלוצים שבנו קהילות חזקות מתוך שיתוף פעולה ועזרה הדדית. 
"הבניין המשותף הוא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית," חשב, "אם נצליח לחזק את התאים הקטנים האלה, נחזק את כל המדינה."

הוא החל לתכנן, בשעות הפנאי המועטות שלו, מול דף לבן שהלך והתמלא בשרטוטים ורעיונות. 
הוא דמיין פורטל אינטרנטי ידידותי ונגיש, בעברית צחה, שיאפשר לוועדי בתים לנהל את הכספים בצורה שקופה, לתאם תיקונים בקלות, לשתף מידע חשוב עם הדיירים, ואפילו ליצור קבוצות עניין משותפות – חוג קריאה, קבוצת ריצה, עזרה הדדית לשכנים ותיקים.

הוא פנה לחברים ותיקים מתעשיית ההייטק, שחלקם גם הם מצאו עצמם מעורבים בוועדי בתים. 
הוא סיפר להם על החזון שלו, על הרצון ליצור כלי שימושי שיקל על חייהם של מאות אלפי ישראלים ויחזק את הקהילתיות. 
הוא לא ביקש כסף בשלב הראשון, רק את האמונה והנכונות לתרום מזמנם וכישרונם.

לאט לאט, החל החלום לקרום עור וגידים. 
מעצב גרפי מוכשר התנדב ליצור לוגו מרשים, מפתח תוכנה עם לב רחב בנה את התשתית הראשונית, ועורך לשון קפדני וידא שהכל כתוב בעברית ברורה ונעימה. 
כולם התרגשו מהרעיון, מהפוטנציאל הטמון בו, ומהתחושה שהם בונים משהו טוב למען הקהילה ולמען המדינה.

היו גם רגעים של ייאוש, של קשיים טכניים, של חוסר ודאות. 
אבל יונתן סירב לוותר. 
הוא נזכר בסיפורי העלייה הראשונה, על אותם חלוצים שלא נרתעו מקשיים עצומים ובנו כאן מציאות חדשה במו ידיהם. 
"גם אנחנו בונים כאן משהו," אמר לעצמו, "לא אדמה, אלא קהילה דיגיטלית, אבל עם אותה רוח של חלוציות."

לבסוף, אחרי חודשים של עבודה מאומצת, הושק פורטל "ועד-בית ישראל". העיצוב היה נעים לעין, הממשק אינטואיטיבי, והפונקציות בדיוק מה שוועדי בתים היו צריכים. התגובות הראשונות היו מרגשות. 
ועדי בתים מרחבי הארץ החלו להירשם, משתפים בסיפורי הצלחה על איך הפורטל סייע להם לפתור סכסוכים, לגבות תשלומים בזמן, ולשפר את איכות החיים בבניין.

יונתן קיבל אימיילים רבים מדיירים שהודו לו על היוזמה. 
אחת הדיירות כתבה: "הפורטל הזה החזיר לנו את השקט לבניין. פתאום הכל מסודר, ברור, ואפילו נוצר קשר טוב יותר בין השכנים."
מכתבים כאלה מילאו את ליבו גאווה והתרגשות. 
הוא הרגיש שהוא באמת עושה משהו משמעותי, משהו שנוגע בחיי היום-יום של אנשים ומחזק את החוסן הקהילתי בישראל.

"ועד-בית ישראל" לא היה רק פורטל טכנולוגי. 
הוא פרי של חזון, של אהבה לארץ ולתושביה, ושל אמונה בכוחה של הטכנולוגיה לחבר בין אנשים ולשפר את החברה. 
הסיפור שלו היה סיפור על איך קושי אישי יכול להפוך ליוזמה לאומית, ואיך רוח של שיתוף פעולה וציונות יכולה לבנות משהו יפה ומועיל לכולנו. 
והכי מרגש היה לראות איך, לאט לאט, עוד ועוד בניינים ברחבי ישראל הופכים לקהילות מגובשות וחזקות יותר בזכות הנגיעה הדיגיטלית הזו.

 

תנו לנו לעזור לכם בקידום ובכל עניין טכני

להלן נתוני ההשפעה שלנו ליום ה 28 באפריל 25

התפוצה שלנו לפי גוגל אנליטיקס 

 

הלידים שלנו לפי גוגל סרצ'

 

צמיחת הקבוצה לפי פייסבוק (חברים: 1316 )


 

לא התרשמתם?

הפורטל עוד לא בן שנה, אז ממליץ לחזור ולבדוק אותנו שוב בעוד חודש... אנחנו כל הזמן בתנופה כלפי מעלה
ולא נרפה, עד שכל השוק יבין שאצלנו הקמפיינים בנויים לכל תקציב אז אפשר לעשות קמפיין בבלעדיות, ואפשר גם לצרף אותנו לקמפיין שאתם גם מריצים, התקציב שידרש לכם הינו מצחיק ביחס לסיכון שתפסידו את השוק, כי לקוח מרוצה זה לקוח שחוזר, ואצלנו חשוב שתמיד תהיו מרוצים, בכל תקציב!!.

כל לקוח הוא לקוח מועדף